14.4.12

Corcovado

åhhh, jeg har simpelthen så travlt …. og alligevel ikke.
men der sker bare så mange ting omkring mig, hele tiden.
Men prøver at komme med igen … i sidste weekend tog jeg jo på tur til Corcovado.
eller vi tog faktisk allerede afsted onsdag nat … og så skulle vi køre hele natten … og vi kom også først frem da solen stod op igen. en 7 timers lang køretur. åhh og med de veje de har herover, så var det verdens værste & længste tur!
Da vi kom frem kl. 7 om morgenen, spiste vi morgenmad samlet inden vi skulle med en båd ud til Drake, som er en lille landsby, hvor vi boede. Vi sejlede på det åbne hav, med frisk vind & alt for flot landskab i baggrunden. Vi skulle bo på et "hotel" … men her snakker vi ikke om et 3 eller 4 stjerners hotel … men nærmere i kategorien med hostels … det var lort. toilettet virkede ikke halvdelen af tiden, der var ikke air condition, sengende var alt for hårde …
da vi endelig kom frem slappede vi bare af resten af dagen, tog på stranden & om aftenen spiste vi samlet på en lokal restaurant … og ja, ja, vi var mange afsted … men det kan seriøst ikke lade sig gøre at vi skulle vente to timer på maden .. men da den så kom … så smagte det jo fantastisk & det var ret billigt…
fredag sejlede vi ud til en ø, for at snorkle og bade … her vil jeg så sige at jeg på ingen måde havde fået fortalt hvad der var i det store "stygge" hav … vi blev bare smidt ud i havet med svømmefødder, snorkel og briller … den første time var det ret sjovt, for der så vi kun små søde & farverige fisk … men efter det, så svømmede vi over til nogle kæmpe sten … og de her sten gemte på kæmpe og her snakker vi altså kæmpe fisk …. men også HAJER! … de svømmede rundt om os, neden under os, ved siden af os … ej mit hjerte sad helt oppe i halsen … åhh, og på dette tidspunkt var vores båd rigtig langt fra os … men jeg tror aldrig der er nogen som har set mig svømme så hurtig … for jeg var virkelig hurtig.
efter sådan en forskrækkelse, smuttede vi ind på fastland og spiste frokost i skyggen … eftersom vi alle havde været i vandet hele dagen … resulterede det i at vi alle på en eller anden måde blev røde … nogle faktisk stegt.
Lørdag stod den på vandring i Corcovados jungle (National Park) … vi skulle sejle to timer for at komme frem… men vi var rigtig mange mennesker afsted, og derfor skulle vi altid deles op i to både … jeg sejlede med den lille båd, men det skulle jeg aldrig have gjort … og dog. vi havde nok sejlet i halvanden time, hvor båden pludselig løber tør for benzin … øhh, vi var midt ude på det åbne hav … vi sad alle ret mundlamme og ventede spændt på om de havde noget reserve benzin … jeps, men, men, det betød sørme ikke at båden ville starte igen … så vi sad på det åbne hav i 20 minutter og vidste ikke om vi kom ind på land igen ….
endelig nåede vi frem … for at se på eksotiske dyr … men her må jeg skuffe jer. der var sørme ikke så mange flotte & eksotiske dyr … vi så en myresluger, en tigergræshoppe & en krokodille …
men alt i alt en god tur … nej en fantastisk tur … flot natur & søde mennesker er en god cocktail <3